Jak napsat výpověďní dopis

Jak správně formulovat ošetřovatelskou diagnózu

Jak napsat výpověďní dopis je pro mnoho lidí náročný úkol. Pokud se nacházíte v situaci, kdy musíte napsat podobný dopis, pak jistě víte, jak důležité je mít kvalitní a srozumitelnou výpověď. V tomto článku se dozvíte, jak správně napsat výpověďní dopis, co všechno by měl obsahovat a na co si dát pozor. Pokud tedy chcete mít jistotu, že vaše výpověď bude správně formulovaná a účinná, určitě byste měli dál číst.

Jak napsat výpověďní dopis: Podstatné informace, které musíte vědět

Napsání výpovědního dopisu může být velmi stresující. Mnozí z nás se nechtějí dostat do problémů a snaží se rozvázat pracovní smlouvu v klidu. V této souvislosti si položte otázku: Jak napsat výpovědní dopis správně? Úspěšný výpovědní dopis musí obsahovat několik podstatných informací, které vám pomohou vyjádřit se zcela jasně a upřímně a zároveň si udržet dobré vztahy se zaměstnavatelem.

Formality výpovědního dopisu

Nejprve se musíte rozhodnout, jaký formát bude mít váš výpovědní dopis. Obvykle se používá formát A4. Pokud píšete e-mailem, dodržujte standardy e-mailové komunikace (např. vyžadující profesionální adresu odesílatele a příjemce, podpis s kontaktními informacemi atd.) Nezapomeňte uvést název a adresu společnosti, kde jste pracovali, a název oddělení, ve kterém jste pracovali. Pokud jste pracovali v několika odděleních, uveďte je.

Datum výpovědního dopisu

Datum je důležitým aspektem výpovědního dopisu. Datum by mělo být uvedeno v pravém horním rohu dopisu. Pokud píšete e-mailem, zkontrolujte, zda je datum výpovědního dopisu uvedeno v horní části e-mailu. Datum by mělo být uvedeno v následujícím formátu: DD.MM.RRRR (den.měsíc.rok) a musí odpovídat datu odevzdání dopisu.

Zdroj motivace k výpovědi a důvod Výpovědi

Při psaní výpovědního dopisu byste měli jasně vyjádřit důvod vaší výpovědi. Popište to, co vám již nevyhovuje a co by potřebovalo změnu. Pokud to chcete, můžete uvést konkrétní příklady, které důsledně podpoří vaši výpověď. Nesnažte se však být příliš kritičtí, ať už jde o vaše kolegy, nadřízené nebo podřízené. Uveďte svůj důvod s jistou mírou zdvořilosti a úcty k vašemu zaměstnavateli. Pokud jste již dali několik příležitostí opravě, uvádějte to i ve své výpovědi.

Lhůta výpovědi

Dalším klíčovým aspektem výpovědního dopisu je pevně daná lhůta výpovědi. Tato lhůta zachovává dodatečnou formálnost mezi vámi a vaší společností, protože zabraňuje jakékoliv nejasnosti ohledně data vaší odchodu. Lhůta výpovědi určuje, kolik vám zbývá pracovních dnů/ týdnů do vašeho vlastního odchodu. Variabilita v tomto případě značně závisí na konkrétní smlouvy a na vašem individuálním pracovním prostředí. Běžná doba výpovědní doby se obvykle pohybuje mezi 30 a 90 dny.

Oznámení o váš výstupu

Patří k dobrému tónu oznámit vašemu manažerovi i ostatním nadřízeným, že se rozhodujete odejít, zakončit svou činnost v průběhu příštích týdnů/ dnů a dát jim dostatek času na to, aby mohli začít plánovat váš nástupce, nebo pro to, aby si mohli být zcela vědomi vaší změny pozice. Pokud pracujete v malé společnosti, může být výhodou osobní šokování vašeho ředitele, ale stále se jedná o naprosto nevhodný postup.

Závěrečné myšlenky

Výpovědní dopis není snadnou záležitostí, ale je nezbytný, abyste byli schopni uzavřít tento kapitoly vašeho pracovního života a překročit práh k novému začátku v jiné firmě. Pokud máte problémy s napsáním výpovědi nebo potřebujete jakékoliv další rady, obraťte se na svého personalistu nebo se volejte na jakoukoliv odbornou službu. Nezapomeňte, že dobrá výpověď je kličovým momentem na cestě k vaší kariéře v budoucnu.

Často Kladené Otázky

Jak napsat výpověďní dopis bez uvedení důvodu?

K pokojnému ukončení pracovního poměru bez uvedení důvodu je nutné dodržet následující kroky:

  • Výpověď musí být doručena zaměstnavateli písemně a s patřičným předstihem dle výše nároku na dovolenou (nejčastěji tedy dva měsíce).
  • Výpis z evidence vedené ČSSZ (pink slip) zaměstnanec obdrží zpravidla do tří dnů od oznámení výpovědi.
  • Pokud zaměstnanci ještě náleží minimálně výše hrubé mzdy za týden, zaměstnavatel je musí vyplatit při zaměstnancově odchodu ze zaměstnání.

Co mám uvést, pokud chci výpovědní dobu zkrátit?

Pokud chcete výpovědní dobu zkrátit, je nutné dodržet následující kroky:

  • Výpověď musí být doručena zaměstnavateli písemně a s patřičným předstihem dle výše nároku na dovolenou (nejčastěji tedy dva měsíce).
  • Výpovědní doba může být zkrácena pouze na základě dohody s zaměstnavatelem. Pokud se neshodnete na délce výpovědní doby, platí standardní délka dle výše nároku na dovolenou.
  • Pokud dojde k dohodě, je třeba ji uvést do písemné podoby a nechat si ji potvrdit oběma stranami.

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *