|

Co je to Google Analytics 4?

V dnešní digitální době je nemožné vést úspěšný online byznys bez kvalitních nástrojů na sledování návštěvnosti a chování uživatelů na vašich webových stránkách. A jedním z nejužitečnějších a nejvýkonnějších nástrojů na trhu je Google Analytics. Dokonce ani Goliáš Google Analytics nepovažuje za dostatečně dobrý, aby mu konkurence neukradla zákazníky. Proto nedávno vydal Google Analytics 4 – novou verzi svého analytického nástroje. V této krátké publikaci si podrobněji probereme, co to Google Analytics 4 vlastně je a proč by se na něj měli odborníci na digitální marketing a majitelé webových stránek dívat pozorněji.
Co je to Google Analytics 4? Vše, co musíte vědět

Pokud máte webové stránky nebo provozujete online podnikání, je Google Analytics pravděpodobně vaším nejlepším přítelem. Tento nástroj vám umožňuje sledovat, jak lidé vaše stránky používají a jaká je jejich interakce s vaším obsahem. S nedávným představením Gogle Analytics 4 se však toto nástroje řadu vylepšení a nových funkcí. V tomto článku se podíváme na některé z těchto změn a co znamenají pro vaše webové stránky.

Co je Google Analytics 4?

Google Analytics 4 (GA4) je aktualizovaná verze nástroje Google Analytics, která nahrazuje starší verze nazvané Universal Analytics (UA). GA4 je navrženo tak, aby lépe zvládlo rostoucí trend mobilního a cross-device chování uživatelů. GA4 také lépe zohledňuje soukromí a ochranu dat.

Jak funguje GA4?

GA4 funguje tím, že shromažďuje informace o uživatelích vašich webových stránek použitím kontextových identifikátorů a umožňuje spojovat data z různých zařízení. GA4 také vylepšuje své funkce porovnávání s UA tím, že umožňuje analýzu sledování chování vašich uživatelů z aplikací i z webu.

Jak GA4 zlepšuje analýzu dat

Jedním z hlavních vylepšení GA4 v porovnání s UA je jeho schopnost pomoci vám sledovat celkové zainteresování uživatele vaší značkou – nikoli pouze jejich interakce na vašich webových stránkách. GA4 také umožňuje vylepšení analýzy chování uživatele na základě událostí a uživatelských sezení. Tyto informace mohou pomoci optimalizovat obsah a marketingové kampaně na základě zájmů vašich uživatelů.

Další výhody of GA4

GA4 také poskytuje svým uživatelům pokročilé funkce založené na strojovém učení a prediktivní analýze dat, jako jsou „chytré skupiny“, „analýza uživatelského životního cyklu“ a „protokolování konverzí“. Tyto funkce pomáhají zlepšit zkušenost uživatele a přinést více tržeb.

Co musím dělat, abych přešel/a na GA4?

Pokud již používáte UA, můžete vytvořit nové měřicí údaje v GA4 a použít jejich kód sledování na vaše stránky. Pokud chcete přejít úplně na GA4 a zachovat si veškeré historické údaje, musíte nejdříve provést převedení dat. Google doporučuje, abyste si nejdříve vytvořili nové měřicí údaje v GA4 a postupně migrovali data z UA.

Závěr

GA4 je nová verze Google Analytics, která umožňuje lepší analýzu a sledování chování uživatelů vaší značky na webových stránkách a aplikacích. Pokud už používáte GA, můžete si zkusit vytvořit nové měřicí údaje v GA4 a testovat nové funkce. Pokud chcete přejít úplně na GA4, je důležité nejdříve provést převedení dat. Měli byste také zvážit své zákaznické zkušenosti a promyšleně přizpůsobit své citlivé prvky, jako je politika soukromí, aby byly v souladu s požadavky GA4.

Často Kladené Otázky

Co je to Google Analytics 4?

Google Analytics 4 (GA4) je nejnovější generace nástroje pro analýzu webu od společnosti Google. Jedná se o přepracovanou verzi původního Google Analytics, která nabízí nové funkce, jako například silnější podporu pro analýzu mobilních aplikací a chytrých zařízení, lepší sledování uživatelských interakcí a nový datový model.

Jak se liší Google Analytics 4 od předchozí verze?

Google Analytics 4 má nový datový model zahrnující všechny druhy interakcí uživatele s webem, jako jsou například webové stránky, mobilní aplikace a zařízení smart home. Tento nový model vám umožní získávat úplnější obrázek o chování vašich uživatelů. GA4 také nabízí pokročilé funkce pro analýzu dat z mobilních aplikací, jako jsou například sledování událostí a interakcí v aplikaci. Mezi další nové funkce patří lepší integrace s Google Ads a podpora pro kombinaci dat s dalšími nástroji pro analýzu.

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *