|

Nastavení Google Analytics v Shopify

V dnešní době je online obchodování velmi populární a stále se rozšiřuje. Proto je důležité mít přehled o tom, jakým způsobem návštěvníci naší stránky interagují s našimi produkty. V této oblasti nám může pomoci Google Analytics, platforma umožňující sledovat návštěvnost a chování návštěvníků na webu. V tomto článku se budeme věnovat nastavení Google Analytics v Shopify. Pokud tedy chcete být v obraze o tom, co se děje na vašem webu a jaké jsou zákaznické preference, neváhejte pokračovat v čtení!
Nastavení Google Analytics v Shopify

Pokud máte e-commerce webovou stránku vytvořenou v platformě Shopify, je důležité mít přehled o tom, jak se na vašich stránkách návštěvníci chovají. Jako nejpoužívanější nástroj pro sledování návštěvnosti webu platí Google Analytics. V tomto článku se dozvíte, jak nastavit Google Analytics na vaší Shopify stránce.

1. Vytvoření účtu Google Analytics
Jestliže již máte účet Google Analytics, je tento krok pro vás dokončený. Pokud ale účet nemáte, musíte si ho nejdříve vytvořit. K tomu bude potřeba přístup k vaší existující emailové schránce a k google účtu. Po úspěšné registraci budete mít k dispozici kód sledování, který musí být nainstalovaný na vaší Shopify stránce.

2. Instalace kódu sledování
Kód sledování přidáte jednoduše do sekce zápatí (footeru) na vaší Shopify stránce. Při otevření vaší administrace klikněte na volbu „Online Store“ a poté na „Themes“. Zvolte „Actions“ a následně „Edit code“. Nyní vyberte v záložce „Layout“ soubor theme.liquid a vložte do něj váš kód Google Analytics.

3. Kontrola nastavení
Po úspěšném vložení kódu je nutné zkontrolovat, zda se data ve vašem Google Analytics účtu skutečně objevují. Pro kontrolu můžete použít nástroj Google Tag Assistant, který umí zkontrolovat, zda kód sledování na vaší stránce skutečně funguje.

4. Nastavení cílů a měření konverzí
Jestliže chcete mít podrobnější přehled o návštěvách vaší stránky, můžete si v Google Analytics nastavit cíle a měřit tak konverze. Klikněte na tlačítko „Admin“ v horním menu vašeho Google Analytics účtu a poté vyberte „Goals“. Poté vytvořte cíl, například pro konverzi na stránce „Děkuji za objednávku“.

5. Prohlížení statistik
Když bude váš účet Google Analytics správně nastaven a data se budou úspěšně ukládat, můžete si prohlížet údaje o návštěvnosti vaší stránky. K dispozici máte například statistiky o počtu návštěvníků, stránkách, na kterých strávili nejvíce času, odkud vaši návštěvníci přichází a mnoho dalších.

Závěrem
Sledování návštěvnosti vaší e-commerce stránky je důležité pro to, abyste mohli zlepšovat kvalitu svého webu a zvyšovat tak prodejnost. Nastavení Google Analytics v Shopify je jednoduché a rychlé, a pokud se řídíte výše uvedenými kroky, neměli byste mít s instalací a měřením údajů žádné problémy.

Často Kladené Otázky

1. Jak propojit svůj Shopify účet s Google Analytics?

Pro propojení svého Shopify účtu s Google Analytics postupujte následovně:

  1. Přihlaste se do svého účtu Google Analytics a vytvořte novou vlastnost s názvem „Shopify“.
  2. Přihlaste se do svého Shopify účtu a přejděte do sekce Nastavení > Nastavení eshopu > Nástroje pro vyhodnocování.
  3. Přepněte volbu na „Google Analytics“ a vložte své ID sledování Google Analytics.
  4. Klikněte na tlačítko „Uložit“ a Hotovo! Vaše Shopify eshop bude nyní propojen s vaším účtem Google Analytics.

2. Jak sledovat návštěvnost a prodeje mého Shopify eshopu v Google Analytics?

Pro sledování návštěvnosti a prodejů svého Shopify eshopu v Google Analytics postupujte následovně:

  1. Přihlaste se do svého účtu Google Analytics a vyberte vlastnost, kterou jste předtím vytvořili pro váš Shopify eshop.
  2. Přejděte na hlavní dashboard a sledujte nejdůležitější údaje o návštěvnosti a prodejích vašeho eshopu.
  3. Chcete-li získat další informace, přejděte na příslušné sekce v levém menu, jako jsou Např. Zdroj návštěv nebo Chování návštěvníků.
  4. S využitím Google Analytics můžete snadno získávat cenné informace o úspěšnosti vašeho Shopify eshopu a přizpůsobit svou marketingovou stratégii na základě výsledků.

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *