Google Search Console: Jak zvýšit SEO výkon vaší webové stránky
Vítejte v Google Search Console! Tento nástroj je nepostradatelnou součástí optimalizace vašich webových stránek. Pokud se snažíte zlepšit SEO výkon vaší webové stránky, zůstaňte s námi! V dnešní digitální době je totiž nezbytné přimět uživatele k návštěvě vaší stránky a to především pomocí nejlépe umístěných výsledků v internetových vyhledávačích. Díky Google Search Console se vám podaří snadno najít klíčová slova, získat informace o vašem online obsahu a zlepšit tak umístění vaší stránky v online vyhledávačích. Pokračujte po našem boku za světem SEO!
Jak zvýšit SEO výkon vaší webové stránky s Google Search Console
Google Search Console (GSC) je bezplatný nástroj, který vám pomůže zlepšit výkon vaší webové stránky ve vyhledávačích. Jedná se o neocenitelný nástroj, který vám umožní sledovat, jaké klíčová slova jsou pro váš web nejrelevantnější a jaké jsou způsoby, jak je použít pro maximalizaci organického provozu na vaší stránce.
V tomto článku se budeme zabývat tím, jak může GSC pomoci s vaší SEO strategií a jaké kroky si můžete udělat pro zlepšení výkonu vaší webové stránky.
Co je Google Search Console?
Google Search Console je bezplatný nástroj od Googlu, který umožňuje vlastníkům webových stránek sledovat, jak jsou jejich stránky indexovány v Google. Pomocí GSC můžete vidět, jaké klíčová slova jsou pro vaše stránky důležité a jaké stránky jsou nejvíce navštěvované. Kromě toho vám GSC poskytuje návod na opravu základních technických chyb, které mohou mít negativní dopad na SEO výkon vaší stránky.
Jak začít s Google Search Console
Předtím, než se budete moci pustit do využívání GSC, musíte nejprve zaregistrovat svůj web. Abyste tohoto dosáhli, musíte do vašeho účtu Google přidat vaši stránku – tuto možnost naleznete v sekci „Property“. Poté nainstalujte kus kódu do svého webu a počkejte, až se úspěšně vygeneruje přístupový kód k GSC, který vám umožní dostat se k funkcím a datům, které nabízí.
Jak zlepšit svou SEO strategii pomocí Google Search Console
Pokud máte již nainstalované GSC a sledujete své údaje, je čas na implementaci těchto informací do vaší SEO strategie a na zlepšení výkonu vaší stránky:
1. Sledování klíčových slov
Kontrolujte, na jaká klíčová slova se vaše stránka umisťuje. Pokud je vaše stránka na určité klíčové slovo až na druhé straně výsledků, můžete zvažovat optimalizaci svého obsahu nebo zlepšení vašich backlinků. Musíte se také ujistit, že používáte klíčová slova ve vaší meta popisu, nadpisech a v celém obsahu na vaší webové stránce.
2. Sledování zpětných odkazů
Sledujte váš profil zpětných odkazů a zjistěte, kdo odkazuje na vaši stránku. Ujistěte se, že se jedná o relevantní stránky a že jsou vaše klíčová slova zahrnuta v korektních kontextech. Pokud se odkazy na vaše stránky nachází na nekvalitních webech, měli byste se snažit tento stav upravit.
3. Sledování chybných odkazů
Pokud výsledky vašeho vyhledávání vede k neexistující stránce nebo ke stránce, která neexistuje již delší dobu, vytvořte přesměrování na novou stránku nebo na aktuální verzi stránky. Pokud máte více přesměrování na jednu stránku, měli byste zvažovat konsolidaci těchto starších stránek pod jednou WP stránkou.
4. Sledování mobilní brzdy
Jestliže vaše stránka není plně responzivní, může mít negativní dopad na SEO. Klikněte na kolonku Mobile usability report v GSC, abyste se dozvěděli, jak můžete zlepšit zobrazení své stránky pro mobilní zařízení.\\“